Coraz więcej Polaków na co dzień używa tabletów i smartfonów do pracy, dla rozrywki, a także do celów edukacyjnych. Na rynku istnieje mnóstwo rodzajów tych urządzeń elektronicznych, jak również oprogramowania im dedykowanego. Część z tych aplikacji jest darmowa, jednak nawet najlepsze z nich, opracowywane i udoskonalane przez sieć informatyków działających w środowisku open source, nie mogą równać się z aplikacjami tworzonymi na zamówienie przez zespoły profesjonalistów z firm IT. Taka usługa polega na tym, że ogólną platformę, której rdzeń jest udoskonalany oczywiście i przystosowywany do coraz nowszych urządzeń i ich wymagań, dostosowuje się do potrzeb konkretnego klienta, zainteresowanego kupnem aplikacji. To jest kluczowy czynnik, dzięki któremu jest to dla przedsiębiorców dużo lepsze rozwiązanie niż oprogramowanie otwarte.

Cechy aplikacji mobilnych

Doskonała aplikacja jest przede wszystkim w pełni responsywna. Chodzi o to, żeby dostosowywała wygląd do ekranu konkretnego urządzenia, na którym jest wyświetlana. Jej interfejs musi być też dostosowany do wyświetlaczy dotykowych, ponieważ trudno wyobrazić sobie swobodne jej używanie bez tej opcji. Niezależnie od tego, dla kogo przygotowywana jest aplikacja, czy jest to klient biznesowy, czy instytucja publiczna, priorytetowy w przypadku aplikacji mobilnych jest wygląd. Oprogramowanie, nawet to umożliwiające nawet najbardziej skomplikowane operacje, musi mieć estetyczny layout, być przejrzyste i czytelne. Ponadto systemy na urządzenia mobilne tworzy się w pakiecie podstawowym w modelu SaaS (Software as a Service), bądź też OnCloud, co oznacza, że do jego użytkowania niepotrzebna jest instalacja na konkretnym urządzeniu, a tylko dostęp do zaktualizowanej przeglądarki WWW. Dlatego aplikacje mobilne to inaczej aplikacje WWW.

Dopasowanie do potrzeb

Aplikacje mobilne zwykle są tworzone w formie osobnych modułów, które praktycznie w dowolny sposób można łączyć, tak żeby stworzyć optymalne rozwiązanie dla danej branży, czy klienta. Wśród takich modułów mogą znaleźć się: tworzenie i zarządzanie formularzami, np. zamówień, czy ankiet, system zarządzania zadaniami w obrębie organizacji (CRM), e-commerce, a więc pakiety d obsługi sklepu internetowego (wyszukiwarka produktów/usług, cennik, magazyn, fakturowanie itp.), statystyki, tworzenie i obsługa baz danych. Oprócz modułów firmy opracowujące te rozwiązania oferują też usługi związane z pozycjonowaniem, promowaniem w mediach społecznościowych, itp. Klient powinien dostać taki produkt, w tym stronę internetową, na której będzie bazować przystosowana dla niego aplikacja, który będzie po pozytywnym audycie SEO. Nawet zatem bez wykupienia dodatkowych usług, powinien być wstępnie przygotowany do jak najlepszego pozycjonowania.

Komentowanie zostało zamknięte.