Około 90 proc. mebli produkowanych w Polsce trafia na eksport, ważne jest jednak również poznanie preferencji rodzimych klientów, by móc tworzyć dla nich jeszcze lepsze produkty. Poznać je można m.in. dzięki badaniom marketingowym rynku mebli. Odpowiedzi na jakie pytania pozwalają one uzyskać?

 

Cele badań marketingowych rynku mebli

Cele dla których przeprowadza się badania marketingowe rynku mebli mogą być różne, od analizy bieżących trendów, przez preferencje konsumentów, aż po najczęściej wybierane miejsca zakupu.

 

Badanie marketingowe rynku mebli pozwoli też uzyskać informacje co to tego, jakie kryteria przy zakupie są dla konsumentów najważniejsze. Informacje z tego płynące będzie można przełożyć na bieżącą działalność i opracowywanie jeszcze lepszych produktów, bardziej dopasowanych do wymagań grupy docelowej.

 

Jakie są korzyści badania marketingowego rynku mebli?

Poznanie motywów zakupowych klientów to szereg naprawdę użytecznych informacji, które pozwolą firmie na:

 

  • zbudowanie silniejszej marki na tle rynkowych konkurentów,
  • uatrakcyjnienie produktu, zgodnie z sugestiami potencjalnych klientów,
  • opracowywanie skuteczniejszych komunikatów marketingowych,
  • zbadanie elastyczności cenowej, czyli tego, jaką kwotę za dany produkt byliby w stanie zapłacić potencjalni klienci.

 

Jak przeprowadzić badanie marketingowe rynku mebli?

Aby badanie marketingowe rynku mebli zostało przeprowadzone rzetelnie i zgodnie z metodologią, najlepiej zlecić je do zewnętrznej jednostki takiej jak Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Zajmuje się ona realizacją tego typu zleceń dla firm z różnych sektorów, również branży meblowej.

 

Przejmuje ona na siebie także wybór odpowiedniej metody badawczej, w zależności od tego, jak dużą grupę chce się przebadać oraz jak kompleksowe odpowiedzi chce się uzyskać. Co ważne, metody te można ze sobą łączyć i tym samym uzyskiwać naprawdę kompleksowe wyniki.

 

Podstawę zazwyczaj stanowi jednak skorzystanie bezpośrednio z opinii konsumentów, co można zrobić za pomocą techniki CAWI. To wspomagany komputerowo wywiad, którego główną zaletą jest m.in. szybki czas wykonania oraz możliwość zamieszczenia w ankiecie materiałów multimedialnych. Ta ostatnia cecha pozwala choćby na sprawdzenie odbioru reklamy czy samego wyglądu produktu, w tym przypadku mebla.

 

Co ważne, Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® posiada własną platformę do przeprowadzania badań marketingowych rynku mebli i innych, z bazą ponad 100 tys. respondentów. Zostali oni sklasyfikowani według szeregu różnych kryteriów, dzięki czemu ankieta może być przesłana do odpowiednio sprofilowanej grupy osób. Oczywiście jest to niezbędne, aby uzyskać wiarygodne informacje i móc czerpać z nich użyteczne wskazówki.

 

Badanie marketingowe rynku mebli to szansa na bardziej dogłębne poznanie preferencji grupy docelowej, co będzie skutkowało przygotowaniem lepszych produktów czy lepszymi, bardziej skutecznymi komunikatami marketingowymi. Jeśli są Państwo zainteresowani ich przeprowadzeniem, zachęcamy do skorzystania z 16-letniego doświadczenia firmy Biostat®.

Komentowanie zostało zamknięte.