Biorąc pod uwagę  ciągły rozwój firm, warto upewnić się, że robisz wszystko, aby tworzyć treści, które trafiają do Twoich klientów.  Ponieważ ankiety pozwalają na zadawanie różnych pytań, nie ma lepszego narzędzia, które pomogłoby Ci zrozumieć Twoich klientów, dowiedzieć się dokładnie, jakiego rodzaju treści lubią słuchać i jaki format preferują.

Zatwierdź swoich odbiorców

Skuteczny marketing treści jest napędzany przez Twoich odbiorców. Chodzi o to, aby wiedzieć, jakich informacji potrzebują, jakie formaty treści preferują i gdzie zazwyczaj się udają, kiedy potrzebują pomocy. Większość przedsiębiorców zaczyna definiowanie rodzaju treści, które będą tworzyć, od określenia, dla kogo je tworzą. Potencjalna grupa respondentów jest dobrym narzędziem, aby przetestować zakładane wiadomości i targetowanie, zanim zaczniesz przeznaczać budżet na kampanie marketingowe. Świetnym miejscem do rozpoczęcia jest wysłanie ankiety do istniejących klientów i poznanie ich:

  • Celi
  • Danych demograficznych – wiek, płeć, region, narodowość
  • Dlaczego kupują od Ciebie – cena, wartość, łatwość itp.
  •  Jakie są kanały interakcji – Facebook, Google, Twitter, TV, Radio, Czasopisma
  • Jaką treść preferują, np. eBook, webinaria, wideo itp.

Odpowiedzi, które uzyskasz z ankiety powinny dokładnie odzwierciedlać osobę nabywcy. Jeśli tak nie jest, pokazuje to, że nie znasz swoich klientów tak dobrze, jak Ci się wydawało! To z kolei podkreśla potrzebę zmiany przekazu, kanałów i strategii, aby były lepiej dopasowane do Twojego rynku docelowego.

Segmentuj swoje treści

Możliwość dostosowania treści do potrzeb różnych segmentów odbiorców ma kluczowe znaczenie dla powodzenia wszelkich działań strategii marketingowej, dlatego bez względu na to, do jak wielu odbiorców musisz dotrzeć, ważne jest, aby zrobić to dobrze.  Jednakże, podczas gdy mała firma może mieć tylko dwóch lub trzech odbiorców, większa firma z większą liczbą linii produktów lub usług i szerszą bazą klientów może mieć znacznie więcej grup odbiorców, do których należy dotrzeć, co czyni ten proces znacznie trudniejszym i bardziej złożonym.  To właśnie tutaj wykorzystanie ankiety może być niezwykle korzystne.  Być może stworzyłeś już model segmentacji, który pokazuje, w jaki sposób różne grupy demograficzne w Twojej bazie klientów lubią konsumować treści o Twoich produktach lub usługach, ale możesz przeprowadzić ankietę, aby to potwierdzić.  Jeśli nie masz żadnych istniejących klientów, zawsze możesz zdobyć odpowiedzi za pomocą paneli konsumenckich, takich jak panel Badanie-Opinii.pl – pozwoli Ci szybko zweryfikować Twoje pozycjonowanie.

Zbieraj i promuj własne dane

Niewiele rzeczy przyciąga więcej uwagi od odbiorców, niż unikalne dane. Wystarczy pomyśleć o platformach, które wykorzystują oryginalne badania, aby zbudować swój autorytet i stworzyć silną markę. Bez względu na to, ilu masz subskrybentów lub zwolenników w mediach społecznościowych, możesz wykorzystać ankiety. Pomyśl o wszystkich swoich kontaktach zawodowych, listach e-mailowych, obserwatorach na portalach społecznościowych i wszystkich innych osobach, które mogą mieć duży wpływ na kwestie interesujące dla Twojej szerszej bazy klientów i zacznij przeprowadzać wśród nich ankiety. Nawet jeśli jest coś, co naprawdę chcesz zbadać, ale nie czujesz, że masz odpowiednich ludzi wśród swoich istniejących kontaktów, istnieją usługi takie jak panele konsumenckie, które pozwalają na zakup odpowiedzi na pytania ankiety. Panel Badanie-Opinii.pl posiada ponad 150 tysięcy panelistów, którzy szybko wypełniają udostępniane badania, a także są zróżnicowani pod wieloma czynnikami demograficznymi.

Zrozumienie odbiorców jest kluczowym elementem skutecznego marketingu treści, więc nawet jeśli jeszcze nie korzystasz z ankiet, aby uzyskać lepszy wgląd w to, co myślą Twoi klienci, zaczynając już dziś, możesz szybko zacząć generować treści o wyższej wartości. Kiedy tworzysz treści, które Twoi odbiorcy chcą i cenią, ich więź z Tobą staje się silniejsza, a w rezultacie Twój biznes odnosi większe sukcesy.

Komentowanie zostało zamknięte.